Eerste stappen
Toegangsgegevens wijzigen
Op je scherm zie je
dados de acesso
(toegangsgegevens) en
dados de contacto
(contactgegevens) staan.
Als je klikt op dados de acesso kan je o.a. het wachtwoord en beveiligingsvraag veranderen.
E-mail en telefoonnummer wijzigen
Klik op
dados de contacto. Je ziet je e-mailadres en je telefoonnummer, met daarnaast
fiabilizado of por fiabilizado.
Als het rood is gekleurd, is het nog niet gemarkeerd als betrouwbaar. Je kunt het betrouwbaar maken door op
fiabilizar te klikken. Je krijgt vervolgens een e-mail / SMS met een code.
Je gaat vervolgens weer terug naar het scherm (er staat nu in het oranje
fiabilização em curso, klik op
opções en daarna op
inserir código om de ontvangen code in te voeren.
Als je je e-mailadres en/of telefoonnummer wilt wijzigen, klik je op
alterar dados. Je komt op een scherm terecht waar je je gegevens kan invullen en vervolgens klik je op
continuar. Ook nu krijg je weer een e-mail/SMS om het te bevestigen.
Adres wijzigen
Het wijzigen van je adres bestaat uit twee delen.
Deel 1: invullen van je nieuwe adres
Ga weer naar het scherm van dados de contacto.
Links in het scherm zie je
morada
(adres) staan. Klik op morada en vervolgens op
entregar pedido de alteração
(verzoek van wijziging indienen)
Je ziet nu je oude adres staan. Als je naar beneden scrolt zie je
nova morada fiscal (nieuw fiscaal adres) staan. Vul je postcode in, klik op
seguinte en vul de rest van je gegevens in. Daarna klik je op
submeter.
Je krijgt nu binnen vijf werkdagen een brief op je nieuwe adres met een bevestigingscode.
Deel 2: bevestigen van je nieuwe adres
Ga weer naar het morada menu. Klik op
confirmar morada (adres bevestigen).
Vul de code die in de brief staat. Je adres is gewijzigd!
.
All Rights Reserved | ANNEMINHA