Via Segurança Social Direta kun je een aantal zaken online regelen waardoor je niet naar het kantoor hoeft te gaan. Hieronder lees je wat je o.a. kan doen via Segurança Social Direta.
Bijvoorbeeld een uitkering voor als je ziek bent.
In Portugal betaalt namelijk niet de werkgever maar de overheid je als je bijv. een week ziek bent. Je wilt natuurlijk niet een week zonder salaris zitten!
De European Health Insurance Card (EHIC) is een Europese zorgverzekeringskaart waarmee je noodzakelijke medische zorgt krijgt tijdens je vakantie in Europa zonder dat je hier (veel) voor moet betalen.
Denk aan contactgegevens en rekeningnummer.
Mochten de gegevens niet meer hetzelfde zijn, dan kun je jouw nieuwe e-mailadres en telefoonnummer invullen.
LET OP: Als je e-mailadres en je telefoonnummer niet hetzelfde zijn als de gegevens die bekend zijn bij de Segurança Social, zul je een code ontvangen per post. Het is in dat geval dus belangrijk dat je zeker weet dat je nog op hetzelfde adres woont. Als er helemaal contactgegevens bekend zijn bij de Segurança Social, zul je altijd een verificatiecode ontvangen per post.
Mocht het adres ook niet kloppen, dan zul je contact op moeten nemen met de Segurança Social en kan je dus niet verder gaan!
Contact opnemen met Segurança Social
Je kunt d.m.v. onderstaande manieren contact opnemen met Segurança Social.
Alleen mogelijk als je bent ingelogd bij Segurança Social Direta !
Log in op de website ga naar
Perfil » contactos com a Segurança Social » formulário de contacto
Bereikbaar op 210 545 400 en 300 502 502
Op doordeweekse dagen van 9.00 – 18.00.
Er is een grote kans dat de medewerker aan de telefoon geen Engels spreekt!
Omdat je het contactformulier pas kan invullen als je geregistreerd bent, zul je dus moeten bellen
Als je belt geef je NISS en leg je uit dat je gegevens niet kloppen. Er wordt vervolgens een (video)afspraak ingepland.
Tijdens het tweede gesprek krijg je een formulier toegestuurd (pedido de alteração de morada ou de outros elementos = verzoek om adres of andere elementen te wijzigen) die je nog dezelfde dag moet invullen, ondertekenen en samen met een kopie van je paspoort/ID moet mailen.
Het ingevulde formulier verliest zijn geldigheid als het niet op dezelfde dag van het telefoongesprek wordt gedaan!
Na een aantal werkdagen krijg je de bevestiging dat je gevens zijn aangepast en kan je je registreren bij Segurança Social Direta!
Veel succes!
.
All Rights Reserved | ANNEMINHA